Leverans och köpvillkör

Leveransvillkor 


Beställningar skickas så fort som möjligt, och alltid inom 3 arbetsdagar om vi inte meddelar avvikelse i vår webshop.

OBS! Parmesan skickas bara måndag-onsdag för att undvika att transporten blir stående i transportörens lager under helgen. 


Vi levererar våra produkter till närmaste paketombud via DHL Service Point. Du får ett SMS när ditt paket är redo för upphämtning. 


Om beställningen inkluderar Parmesan packar vi den med en pateterad lösning (Sorba-Freeze kylförpackningar*) som håller temperaturen till godkänd nivå i 2-3 dagar. Eftersom själva transporten ska ta max 2 arbetsdagar efter att den har lämnat vårt lager, ansvarar ni för att hämta upp paketet så fort som möjligt på ombudet för att undvika eventuella skador.


Enligt transpörtorens regler ligger paketet kvar på ombudet i 14 dagar från ankomst. Om ni inte hämtar ut paketet returneras det till Italiv AB och det kommer inte att ersättas; om du vill att paketet skickas till dig på nytt vänligen kontakta oss på mail@italiv.se så hjälper vi dig att lösa det, men du får stå för fraktkostnaden om vi ska skicka paketet på nytt.


För frågor kring leveranser kontakta oss till mail@italiv.se. Vi svarar alltid inom 24 timmar. 


* Sorba-Freeze uppfyller standard satt av Europeiska myndigheten för livsmedelssäkerhet. 

Viktigt! Vid beställning av kylvaror ber vi Dig hämta ut paketet så fort Du har möjlighet. Vi ersätter inte förstörd produkt på grund av att den legat för länge hos ombud.



Coronavirus (Covid-19) beredskap


Italiv AB följer Livsmedelsverket och Folkhälsomyndigheten rekommendationer angående Covid-19 utbrottet. 


Som ni kan läsa på Livsmedelsverket webbsida:

"I nuläget vet vi att coronavirus sprids genom kontakt mellan människor eller genom hostningar och nysningar, så kallad droppsmitta. Det finns ingenting som tyder på att viruset kan spridas genom att man äter mat eller dricker vatten.

Kunskap från tidigare utbrott med liknande coronavirus visar att denna typ av virus smittar från sjuka personer och inte genom ytor som till exempel livsmedel och livsmedelsförpackningar. 

Som alltid när man lagar och äter mat behöver händerna vara rena. Handtvätt med tvål och vatten är bästa försvaret mot spridning av olika typer av magsjuka. Att ofta tvätta händerna med tvål och vatten minskar också risken för spridning av coronavirus". 


Vi har sett över våra redan noggrana rutiner gällande städning och hantering av våra förpackade varor. 

- Vi använder engångshandskar när vi hanterar varor och paket;

- Vi har intensifierat städningen av kontaktytor och har alltid handsprit tillgänglig; 

- Personal  och kunder med symptom är inte tillåtet in i lagret;

- Vi håller längre avstånd till chaufförer som levererar våra varor; 

- VI tillåter upphämtning på lagret bara om tid förbokas, och alltid bara 1 kund åt gången (det är ok om ni är flera från samma sällskåp, ex. samma familj eller vänner). 


Läs mer på Livsmedelsverket webbsida:

https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/bakterier-virus-parasiter-och-mogelsvampar1/coronavirus

Läs mer på Folkhälsomyndigheten webbsida: 

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/



Köpvillkor 


Italiv AB är ett svenskt aktiebolag som är registrerat för f-skatt. 
Genom att köpa från Italiv AB accepterar du de almänna villkoren.


KONTAKTUPPGIFTER
Italiv AB

Landsvägen 5A 

27451 Skivarp (SE)

mail@italiv.se

Organisationsnummer: 559211-3897

Momsregistreringsnummer: SE559211389701


PRISER
Alla priser anges i svenska kronor och innehåller moms. 
Totalkostnaden för köpet kommer att framkomma tydligt innan slutlig beställning och inkluderar samtliga kostnader förenade med köpet, inklusive eventuella porto-och fraktkostnader.


FÖRSÄLJNINGS-OCH LEVERANSVILLKOR

Alla beställningar sker via webshopen på Internet eller vid ifyllnad av beställningsformulär. Vi tar alltså inte emot beställningar via mail. 


Efter vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse via e-post med relevant information om din beställning. Kontrollera alltid att bekräftelsen speglar din order och kontakta oss på mail@italiv.se om något inste stämmer eller vid frågor. 


Vanligtvis kommer varan skickas från oss senast 3 arbetsdagar efter att ordern mottagits (utom för beställningar av vår kundklubb "Italiv Initiative", där leveranstiden är cirka 4 veckor efter beställningsfönster har stängts). OBS! Parmesan skickas bara måndag-onsdag för att undvika att transporten blir stående i transportörens lager under helgen.

Om varan inte finns i lager, eller vid försening, kontaktar vi dig via e-post. 


Italiv AB skickar alla paket via DHL Service Point. Det är också möjligt att hämta dina varor direkt på Italivs huvudkontor i Skivarp (Skåne). Om du väljer att hämta ut paketen i Skivarp behöver du kontakta oss för att boka tid för avhämtning eftersom vi inte har en fysisk butik. OBS! Vill du ha paket skickat till ombud men väljer istället "upphämtning på Italiv lager" kommer vi inte att skeppa ditt paket innan du har betalt frakt till oss.


Om du väljer vår standardleverans (till ombud) skickas paket till paketombud nära dig för avhämtning.  Transporten tar vanligtvis 1-3 arbetsdagar från när paketet har lämnat vårt lager. Vi ersätter inte paket som inte har hämtats ut i tid. Läs mer om våra leveransvillkor ovan. 


BETALNING 
Vi kräver betalning för varan från den tidpunkt den skickas från oss till kunden.

För att handla på italiv.se måste du har fyllt 18 år och vara bosatt i Sverige. Vi skeppar inte utanför Sverige. 


På italiv.se kan du betala med bankkort (debit) och kreditkort.

När du handlar hos oss behandlas betalningen av Stripe Payments som är en säker elektronisk betalningslösning för Visa och MasterCard/Eurocard. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk.


PERSONUPPLYSLNINGAR OCH DATASKYDD
Italiv AB behandlar persondata i enlighet med Personuppgiftslagen (PuL) och GDPR. Uppgifter som kan knytas till dig som person kommer aldrig att bli tillgänglig för andra verksamheter eller kopplas till andra, externa register.

Vi registrerar dina uppgifter vid köp, registrering till vårt nyhetsbrev eller till vår klubb "The Italiv Initiative".  Uppgifterna sparas i extern hårddisk som lagerställs på en säker plats som bara Italivs ägare har tillgång till. 

Du kan när som helst begära att uppgifterna tas bort ur vårt register genom att skicka e-post till mail@italiv.se


REKLAMATION: FEL VARA, TRANSPORTSKADOR

Om du upptäcker ett fel på varan eller på paketet behöver du omedelbart meddela mail@italiv.se  om felet. Italiv AB kommer då ge dig information om hur du går vidare. Reglerna kring reklamation finns i Konsumentköplagen.


FELBESTÄLLNING

Om du har beställt fel vara behöver du informera Italiv AB på mail@italiv.se direkt och alltid inom 3 timmar efter beställningen har kompletterats. Vi kan hjälpa dig bara om beställningen inte har skickats än från vårt lager.


ÅNGERÄTT
Ångerrätten gäller inte (livsmedel). 


RESERVATIONER

Vi reserverar oss mot tryckfel, bildfel och informationsfel. 

Vi förbehåller oss rätten att höja eller sänka våra priser. Prishöjning kan ske vid t.ex. ökning av inköpspris eller om valutakurser förändras.


VARUMÄRKEN
Italiv AB logo ägs av  Italiv AB.

Alla produktbilder, märken och varumärken är egendom av respektive ägare. Det är förbjudet att använda och/eller kopiera bilder utan ägarens tillåtelse. Kontakta oss först om du vill använda en bild.


TVIST
Om du som köpare är privatperson följer vi svensk lagstiftning vid eventuell tvist.


FORCE MAJEURE 

Italiv AB ansvarar inte för fullgörande av skyldigheter som förhindras av omständigheter utanför parts eller dennes leverantörers kontroll, innefattande men inte begränsat till t.ex. krig, naturkatastrofer,  inklusive jordbävning, blixtnedslag, orkan, tyfon, översvämning eller vulkanaktivitet eller extrema väderförhållanden, strejker, lockouter, krig, terrorism, politisk situation, inbördes oroligheter, upplopp, sabotage, vandalism, brand, avbrott i den allmänna samfärdseln, innefattande bland annat felaktigheter i eller förlust av elförsörjning, cyberattacker och dataintrång.



Italiv AB

Landsvägen 5A

Skivarp, SE

(ej  fysisk butik)


Kontakt


mail@italiv.se

Följ oss